Friday, April 13, 2012

1st Baju untuk Sara



Ini 1st baju yang saya jahitkan untuk Sara.Pattern saya cuma amik dari baju Sara yang sedia ada jer.Teringin sangat nak jahitkan.Bahagian kolar tu x puas ati skit..kurang kemass..hehe..xpe nanti akan cuba lagi..nanti2 ok lah tu..bagi semangat untuk diri sendiri.amat2 penting..untuk orang mcam saya nie lah..yang selalu kesuntukan masa dek terkejar2 ngan anak2..kalo xde semangat tu, mood M jer lah lah menerjah.

Menjahit nie, kalo saya lah bila nak start tu lah yang paling susah, tapi bila dah amik kerusi, duduk dan tangan dah pegang mesin, rasa cam x nak stop plak, sbb nak tengok hasilnyer kan..hati sagt gumbira laah bila dah siap, especially kalo jahit kraf untuk anak2..untuk jahit baju2 buat diri sendiri saya memang malas ler skit..hehe..

Skang baju nie Sara dah x muat dah...xpelah simpan wat kenangan dari ummi yea Sara.Kain nie saya beli kt pasar malam taiping jer..byk sgt pilihan , rabun mata dibuatnya...yg penting price nyer lah..murah dr Nagoya dan Kamdar kan..leh nego lg...lebihan kain nie saya buat sarung bantal jer..nanti sy tunjukkan yea..hehe...pd sesiapa yg nak tgk lah kan.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...