Friday, May 4, 2012

PBAKL 2012

Buku2 yang sempat di beli di PBAKL

PBAKL 2012 masih lagi berlangsung sekarang nie.Alhamdulillah dapat juga kami sekeluarga ke sana minggu lepas.Memang best laa dapat ke sana.Macam2 buku ada.Rambang mata nak memilihnya.Walaupun awal2 lagi saya dah listkan buku2 yang nak di beli...kesudahannya ada jugak beberapa buah buku yang saya beli walaupun tak termasuk dlm list saya.

 Teruja betul saya ngan MH tengok buku yang bertimbun2 tu.Mmg x puas lah belek2 buku kat situ.Apatah lagi bwk budak2 nie..kejap mata tengok buku, kejap pandang anak pulak.Risau kan.Masa jummat petang tu, sampai jer KL mmg terus laa g PWTC.Gigih tul nak cari buku nyer pasal. 

Malam nyer kami stay kat Hotel Muda..kat area Kg Baru.Pastu hari sabtu pas kenduri sekali lagi kami ke PWTC.Semalamnyer x sempat cari buku untuk anak2.Mana tak nyer mata dok melilau cari buku sendiri jer dlu.Hehe.. Pusing keliling jugaklah cari buku utk dorang nie..mulanyer nak cari buku exercise utk Iman dan Rayyan.Tapi x jumpa2 pun...Susah skit nak pusing merata ngan anak ramai nie.Last2 jumpa gerai Read Network...ok lah tu..ambik jer laa..dah x larat nak cari dah..isau kot si Sara meragam pun sama.


Buku MH

5 buah buku utk MH.Yang Riba by UZAR tu mmg dah lama cari..termasuk dlm list pun..sbg bahan utk kuliahnya jugak.Lain2 tu x sempat nak masuk senarai..tengok rasa ada keperluan utk baca, ambik jer lah yea.

Buku Saya

Haha..ini ummi yang punyer..3 novel sejarah islam kat atas tu mmg termasuk dlm list saya..cuma yang dua kat bawah tu buku tambahan..kihkih...bab keibubapaan lagi tu...Novel Sultan Muhammad Al -Fateh tu mmg dah lama ngidam nak baca.Sanggup tunggu pesta buku baru nak g beli.Teruja dengan kisah Penakluk Konstantinople nie sejak tengok cd psl SMAF nie..asalnyer belikan utk tontonan anak2..last2 saya pun melekat sama.Best citer nyer , rugi kalau x tengok...nanti dah habis baca..saya buat satu entri utk buku nie yea..

Dua buku kat bawah tu...saja2 lah tambahkan ilmu dlm pendidikan anak2..tak rugi kan...Kalo berkesempatan nnt saya kongsikan apa yang terkandung dlm buku2 tu yea..

Buku Latihan utk anak2

Buku2 nie dr Read Network..ok jugaklah beli yang nie..sbb anak2 pun mmg saya ajar guna buku Bacalah Anakku, ngaji pun guna buku Al-Furqan.Jadinyer mudahlah skit dorang paham.

Buku citer utk anak2

2 buah buku utk bahan bacaan anak2..Kisah Rasul pilihan tu mmg dorang suka sgt2 sbb kisah2 rasul yang ada dlm tu mmg saya dah citerkan pd dorang..Buku nie plak siap ngan bergambar dan tulisan jawi.Bolehlah latih abang Iman baca jawi tu.Rayyan plak suka sgt suh bacakan citer Nabi Musa dan "ci aun"...cuba teka apa maknayer tu...Firaun laa...hahaha...memula dengar jenuh jugak saya pk ntah apa benda laa Yayan nie cakap..

Set buku Bono dr Ana Muslim utk Rayyan & Sara

Komik request by Iman. Anak Bujang..semestinya bola lah kan..


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...