Wednesday, February 13, 2013

Telekung utk Kakak Sara



Jadi x telekung yg saya jahit utk Kakak Sara nie??? kihkih..mau tergelak sendiri..percubaan pertama saya..ok lah bagi saya yg amatur nie..

Dah lama teringin nak buat telekung utk Sara, cuma masa jer x mengizinkan..di samping kemalasan2 yg melanda laa..tapi bila dah terdesak nak pakaii..mesti jadi punya lah..*itu saya lah kan..

Mahu 2 hari jugak saya siapkan telekung kecik nie..haha...org 2 jam, saya 2 hari...yg kat dahi tu ntah berapa kali tetas nak sesuaikan kan muka si kecik nie..tiap kali suh cuba nak ukur..dia jawab 'mamo'..x mau ler tu..sudahnyer saya ukur tudung dia jer...dah terlebih panjang skit kat pipi tu, jadinya x melekat sgt kat dahi..cam tudung jerlah skit..dah namanya amik ukuran tudung kan...halal jerlah...anak sendiri yg pakaii...

Utk buat telekung nie saya ikut tutorial Kak Mila..Boleh leh jenguk blog kak Mila kalo nak try yea...
Apa pun tq bebanyak utk Kak Mila..coz tutorial tu menaikkan sedikit semangat saya utk buat telekung..nnt nak cari kain kaler pink gak lah nak buat lagi..ntah bila lah yea...hikhik....

3 comments:

  1. wah wah.. comel (bakal) kakak sara yerr

    kalau nak senang guna getah je pun ok Ida.
    Kalau nak buat smocking ni, mula2 tuh jahit lurus dengan jarak besar (akak guna 4.0 biasanya). Then tarik skit2 dan samarata, kalau asal panjang 13 inch, tarik sampai jadi 11 inci jer, then baru jahit renda tuh..

    ReplyDelete
  2. Wah..cantik...
    Kalu bukak tempahan,saya boleh order ni.suka anak anak kecik pakai telekung..chumel....

    ReplyDelete
  3. Tahniah untuk anda yang telah menunaikan umrah cara persendirian atau umrah tidak melalui agen. Cerita anda ini kalau boleh di kongsikan kepada bakal jemaah yang memilih cara ini adalah sangat berguna dan ilmu itu dapat di kembangkan. Selagi ilmu yg kita kembangkan walaupun ianya merupakan umrah persendirian ini dan ianya di ikuti, pasti anda akan mendapat sedikit pencen darinya. Oleh itu marilah kita sama-sama kembangkan pengetahuan menunaikan Umrah Cara Persendirian dgn pelbagai cara media sosial yang ada dewasa ini.


    UMRAH PERSENDIRIAN
    Saya telah mewujudkan whatsapp group atas nama 'Umrah Persendirian' kerana dewasa ini penggunaan whatsapp lebih di sukai masa kini. Group whatsapp pertama sudahpun penuh. Satu group telegram juga di wujudkan atas nama sama tetapi kurang disukai kerana tidak mesra pengguna.
    Tujuan group di buat antaranya mengumpul mana2 jemaah yang telah menunaikan umrah cara persendirian atau cara tanpa agen dan apa2 nama yg membawa erti umrah persendirian serta bakal bakal jemaah umrah yang memilih cara umrah persendirian.

    Group yang sudah mempunyai keahlian melebihi 50 org telah aktif dan ada beberapa ahlinya yang sudah melakukan umrah cara persendirian ini. Perjumpaan pertama antara ahli yang berada di Lembah Klang dan yang dapat hadir akan di buat dalam masa terdekat.

    Keahliannya terbuka kepada semua oyrang Islam berumur 18 tahun dan ke atas tanpa syarat lain.

    Sekiranya saudara/saudari berugama Islam membaca tulisan ini, saudara-saudari berhajat menyertai whatsapp itu boleh berbuat dgn menghubungi email umrahsenang@gmail.com untuk mendapatkan no whatsapp atau apa-apa maklumat berkaitan.

    Akhir sekali, marilah kita sama-sama berjimat dalam melakukan ibadah umrah cara persendirian dengan kadar 30% ke 50 % dari kadar mengikut pakej TA.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...