Tuesday, February 5, 2013

Anak2 Yg Semakin Membesar.

Alhamdulillah, dikurniakan Allah dengan cahayamata.Mesti sunyi bila pk org yg belum ada rezki utk mendapat anak.Yg terlebih anak  cam saya nie pulak..hehe...terlampau riuh rendah kalo dorang start main2.Kadang2 apa yang kita larang itu lah yang teringin sgt dorang buat...sabo jer lahh...

Sesekali menyelak gambar2 lama, terdetik pulak di hati..dah besar rupa nya anak2 saya..hikhik..Cam2 suka duka membesarkan dorang.




Bakal mendapat title 'kakak' beberapa bulan akan datang...cik Sara nie dah besar rupanya..rasa2 cam baru semalam jer melahirkan Sara.Kenangan melahirkan anak2 mmg sentiasa di ingatan kan.

Nanti bila dah masuk 2thn 2 bln Sara akan dapat adik..Insyaallah..Cik Sara nie agak jelesi skit perangai nya..mmg x boleh kalah ngan abg Rayyan. Selalu dia jer nak menang..cemana laa bila dah ada adik nnt yea..harus saya menangani sikapnya dari sekarang, agar x pening di kemudian hari..



Anak bujang ke-2...abang Rayyan a.k.a abg Yayan...Dah besar pun abg Yayan nie...masa lahir dulu cuma 2.4kg..paling kecikk...saya sendiri takut nak pegang..berhari2 mak yang uruskan mandi bagaii...hehe...

Skang..dia yang paling kuatt makan...selera memanjang apa saja yg ummi masak kan Yayan..Pantang dengar saya bukak dapur...ada lah pertanyaan ' macak apa tu?'..sibukk jer kalo kita memasakk.

Abg Yayan nie selalu mengalah ngan Cik Sara.Kadang2 saya pun geram tengok.Takut nnt Cik Sara melebih pulak perangai nyer.Xtau ler cemana nak buat , kdg2 bila saya tegur Cik Sara, buat2 marah skit bila dia dok kacau Abg Yayan, Si Yayan nie pulak leh nasihat saya, jgn marah Sara..keciann diaa...adusss...cemana nie yea...


Si sulong yang dah masuk darjah 2...lasakk bukan mainn lagii..risauu sungguh saya kalo dia main ngan adik2..ngan Cik Sara pun leh dia main lawan2 cam lelaki..berkali2 pesan..adik tu perempuan..

Skang Abg Iman bgn pgi dah ok skit..dah besar skit kot...kalo darjah 1 dulu...dalam seminggu ada jer lah nangis bgn pagi nak g skolah...tensionnn...nasib baik dah ada perubahan kan..

3 comments:

  1. comel kakak sara pakai tudung

    ReplyDelete
  2. chumel dan ensem anak2 ida.
    mudahan membesar dgn sihat dan jadi anak soleh ye.

    kan..sedar tak sedar pantas sungguh masa berlalu.
    mereka makin membesar,kita makin tua..

    uhukkkkk

    ReplyDelete
  3. Noen:kakak Sara tu ada makna kalo pakai tudung...ajak keluar lahh...bila dah sampai dlm keta trus bukak..nak kuar keta pakaii balik..ahaa...

    Ash:Insyallah..moga2 membesar sbg anak soleh..a'ah laa..anak makin berderet. kita makin tua..hukhuk...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...