Monday, March 2, 2020




JANGAN TERLALU GHAIRAH MENCARI HOMESTAY MURAH DI CAMERON

Dah nak cuti sekolah kan! Mesg di Whatsapp pun bertalu-talu masuk..bertanya mengenai homestay..paling ramai bertanya mengenai homestay yang paling murah.
Kebiasaannya…utk permulaan saya akan reply dengan dengan pertanyaan tarikh serta utk berapa orang..sebenarnya utk memudahkan saya check kekosongan utk unit2 yang ada serta memberikan harga utk tarikh tersebut..sebabnya..harga juga bergantung kepada tarikh yang anda ingin buat tempahan..

Ada juga ramai yang pelik..kenapa harga weekdays lain…harga weekend lain..harga cuti sekolah lain..harga public holidays lain…The reason why…sbb demand and supply…
Demand utk weekdays tidak sama dengan demand untuk public holidays.Harga hotel2 pun macam tu..benda ni normal sebenarnya.

Beberapa kali juga bila saya bagitau harga..ada yang terus reply…MAHAL…bajet saya ..rm300 utk 2 malam…bajet saya Bawah rm400 utk 2 mlm..bajet saya Rm200 jer utk semalam…

Untuk pengetahuan semua..rate untuk bajet2 anda bukan tidak ada..ada tetapi bukan pada tarikh yang anda minta..bukan pada hot place yang anda mahukan..

Saya seringkali juga tawarkan apartment yang sesuai dengan bajet yang anda minta..tp ramai yang menolak sbb mahukan Apartment di Barrington Square..depan Pasar Malam, senang katanya untuk jalan kaki..x perlu susah2 cari tempat parking..request yang balkoni mengadap pasar malam.

Di situ kita boleh Nampak..ciri2 yang anda mahukan..kemudahan yang anda ingin nikmati..dan semestinya  ada sesuatu harga yg perlu anda bayar utk dapatkan menikmati semua itu….

Ramai juga yang post dengan harga2 tertentu di group2 Cameron..dan untuk musim cuti2 sekolah / hot2 date seperti public holiday..sebenarnya scammer sedang mencari mangsa. Titik tolak daripada sinilah..akan terjadi nya…bila sampai di Cameron..baru anda sedar anda tertipu..dah sampai di Apartment..call owner x jawab..deposit dan bank in…benda ni jadi yea..Kes terbaru juga…jika anda perasan..ada yang post di Group Cameron…bertanyakan rate bawah rm300 utk 2 mlm pada musim cuti sekolah di area Golden Hills..depan Pasar Malam…ada yg offer katanya..sejujurnya itu adalah scammer..

Dan kebiasaannya rate utk apartment di Barrington Square sekitar rm250 – rm 400 semalam ( utk studio unit 1 blk – apartment 3 blk) utk teres area Golden Hills sekitar rm550-rm600 semalam jika saya x silap..

Apartment 3 bilik di Tanah Rata pula..terutamanya Apartment Cameron Jaya yang ada lif ..kebiasaannya Rate utk cuti sekolah sekitar Rm250 –Rm330 semalam…ini pun bergantung kpd block mana juga yea..sbb Block B lebih besar daripada Block C.

Jadi berhati2 yea…sekadar perkongsian supaya anda semua dpt datang bercuti dengan seronok..gembira..kesian bila ada yang call malam2..still Tanya homestay….padahal dan booking..tapi kena tipu…jadi janganlah terlalu ghairah mencari yang murah…berpada2…kita datang bercuti bkn setiap minggu..bkn juga setiap bulan…buat persediaan yang cukup..Kami pun sbg owner bukan sesuka hati nak letak harga mahal2…tapi kalau dah sewa bulanan pun Rm1500++  utk  sebulan…hmmmm..

Utk tempahan homestay depan Pasar Malam..boleh wasap sy yea
Ida @ www.wasap.my/60194054078

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...