Tuesday, June 26, 2012

Selamat Hari Lahir Rayyan


25/6/2012- Genaplah usia 3 tahun putera saya yang ke-2 nie.Fathur Rayyan Reza.Best x nama tu?? Best kan! kihkih..puji nama anak sendiri..boleh gitu??

Makin besar makin macam2 lah perangainyer.Bila tiba jer Hari Lahir anak2..saya selalu jer teringatkan saat2 melahirkan dorang.Pengalaman yang tidak dpt ditukar ganti dengan apa pun.


Dah lama jugak nak buat satu entri psl kelahiran dorang nie..cuma masa je x mengizinkan.*cam bz benor kan!! huhu


Saya pregnantkan Rayyan masa tinggal kat Pengkalan Hulu.Lahirkan Rayyan biasalah di kampung halaman saya..Hospital Besut, Jerteh Trg.

Plan nyer nak bersalin kat Baling..last2 x jadi..nak tau nape???alkisahnya..seminggu sebelum due tu Abang Iman ada sukan tadika Pasti.Masa tu dia umur 4 tahun. Abang Iman pun dah besar, nak cuti lama2 blk kg pun dia dah sekolah.Sayang jugak nak tinggal camtu jer.

Biasalah, dah ramai2 masa hari sukan tu..sembang2 lah ngan kaum2 ibu nie..soklan yg paling byk saya dpt aritu?? Dah bape bln dah? Nak bersalin kat mana?? *Biasa lah bila tgk perut sy time tu kan!..  Pastu kuar lah cerita ceriti yg x sedap saya dengar sekaligus menyebabkan saya trus decide nak bersalin kat kg tercenta.
antara ceritanya.


*xyah lah bersalin kt Hospital Baling tu..nurse garang2..
*Makcik saya dulu, penah tertinggal uri dlm prut, jenuh kena hantr ke Sg petani bagaii..
*Saya dlu jahit2  terbukak jahitan plak..punya laa skit jahit kali ke2.
*Kalo ada duit bersalin jer kat swasta, cam2 mslah kt hospital tu.

huwaaaa...mau x seram dengar statement camtu.Dah kecut prut dah..rasa cam nak terberanak kat padang tu jer...Blk umah..trus tanya hb...

"cemana nie? nak salin kat mana nie? isau ler...." tanya saya.
"Itu ler awak..blk kg jer lah.." jawapan hb ( padahal dia malas nak jaga time pantang ler tu...)


Apa lagii..trus packing barang..chaloooo...blk kg...


Cite kat kg next entri yea..

1 comment:

  1. happy besday rayyan.be good boy k.
    sebaya anak sulung saya..hehe..

    sedap nama penh rayyan.... =)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...